Ceremoniemeester
THISISMASCULINE


De campagne #thisismasculine

Kun je als man wel echt jezelf zijn in deze samenleving? 

#thisismasculinty reageert op een persoonlijke verbazing van Nine Kootstra, de fotograaf en bedenker van dit project, die bevestigd is met de resultaten uit een onderzoek, uitgevoerd door Promundo. Hoe is het leven voor mannen in het ‘Man-Hokje’ – een aantal sociaal gevormde regels waaruit komt dat mannen voornamelijk de alfa-man moeten zijn, geen gevoelens kunnen tonen en er op een bepaalde manier uit moeten zien.


Het onderzoek laat zien dat 65% van de respondenten ooit te horen hebben gekregen “een echte man” zich op een bepaalde manier gedraagt. 66% denkt dat de samenleving van hen verwacht sterk in hun schoenen te staan, zelfs al zijn ze bang. Daarbij voelt 56% dat er van hen verwacht wordt hun eigen problemen op te lossen zonder hier hulp voor te zoeken.


Nine Kootstra vindt dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. En dat er een representatie moet komen voor mannen die zich niet aan de alfa-man regels willen houden. Met deze serie wil zij die representatie neer zetten zodat er een samenleving kan ontstaan waar iedereen – mannen en vrouwen – kunnen zijn wie de fack zij willen zijn.

Praat mee op social media door #thisismasculine te gebruiken.

Print Campagne

Video's

In de onderstaande video's vertellen de modellen uit de Print Campagne over hun eigen stijl en hoe zij hun deelname aan dit project en deze campagne hebben ervaren.